۱۳۸۸/۰۳/۰۶

انتشار كتاب حضور دلپذير و داستان ولوو از اين مجموعه


درود برمهربان ياران
امروز مي خواستم قسمت پاياني مقاله روايتگران را برايتان بگذارم اما ترجيح دادم يك خبر داغ را منتشر كنم.
البته اولين نفر باشم كه اين خبررا منتشر مي كنم.
بعد از آنكه كتاب« اشتباه قشنگ »و «خط خوش شهر» و« قضيه فيثاغورث» از مجيد دانش آراسته در سال جاري منتشر شد.
امروز هم با خبر انتشاركتاب حضور دلپذير سور پرايزشدم و دوست دارم شما هم با من در اين شادي شريك باشيد.
مجيد دانش آراسته يكي از داستان نويسان به نام ايران است كه تاكنون بيش از 10 اثر او به چاپ رسيده است.وي متولد ۱۳۱۶ رشت، و بازنشسته‌ي كانون فكري كودكان و نوجوانان است. مجموعه داستان «روز جهاني پارك شهر و زباله‌داني» نام او را بر سر زبان‌ها انداخت. «نسيمي در كوير»، «سفر به روشنايي»، «در صداي باد» و «مو به مو» از جمله آثار اوست.
حالا يك داستان بسيار كوتاه و به نظر خودم مينيمال از مجموعه «حضور دلپذير» را برايتان مي نويسم.
در ضمن دوستاني كه مايل به خريد اين چهار كتاب هستند به من ايميل بزنند.

ولوو
ولوو داشتم و اين شهرو آن شهر بار مي بردم . تابستان آن سال بارزده بودم براي بندر انزلي. پسرم را برده بودم كه برويم دريا.
بين راه ماشين را كنار جاده پارك كردم كه ناهاربخوريم .رستوران آن دست جاده غذايش خيلي خوب بود . پايين آمديم .به پسرم كه هوس كرده بود كلاه حصيري بخرد. گفتم:من ميروم رستوران. بعد تو هم بيا . الهي كارد بخورد به اين شكم.پسرم رسيده بود به وسط جاده.
تا فرياد بزنم مواظب باشد ماشين بزرگي با سرعت جلو چشمم فرهاد را زير گرفت. لال شدم.
پاهايم از حركت افتاد .زانوهايم خم شد و از حال رفتم . صاحب رستوران به سر و صورتم آب پاشيد. جاده را نگاه مي كردم. جنازه پسرم آش و لاش روي زمين افتاده بود . راننده فرار كرده بود. صاحب رستوران يكريز دلداريم مي داد. اما من به خودم نبودم. با لكنت به صاحب رستوران گفتم: مي داني اسد آقا، بيست سال پيش همين جا من جواني را زيرگرفتم و فراركردم كه همسن و سال پسرم بود.
صاحب رستوران كه اشك توي چشمش افتاده بود ، دستش را روي شانه ام گذاشت و گفت: داغ فرزند بد دردي است.آن جوان پسر من بود.
اميد وارم لذت برده باشيد
سروش عليزاده
رشت


۱۰ نظر:

حكايه گفت...

مبارك است.
با داستان آي جمال منتظرم.

هيزم نيم سوخته گفت...

سلام
ممنون كه سر زديد
باي

ناشناس گفت...

آقای علیزاده حالا که در وبلاگتون که اصلا سیاسی نیست !! گفتی ضد استبداد هستی خوشحال میشیم بگید در مورد ولایت فقیه چه فکر میکنی ?
و پاسخت به زندانیان دانشجو و شکنجه آنها و کاگران و معلمان شلاق خورده که به عقب افتان دستمزدشون اعتراض داشتند چیست ? آیا مسائل سیاسی رو نه در وبلاگ خود بلکه فقط در وبلاگ کنگره آمریکا و آنهم در طرفداری از رژیم چاپ میکنید ? !!!

هادي خشايي گفت...

سلام
با يك قصه ي كوتاه به روزم و منتظر نظرات دوستان.
آقاي عليزاده عزيز خوشحال مي‌شوم نظراتتان را برايم بنويسيد
سپاس
منتظرم

خوشحال گفت...

داستان ولوو رو خوندم .. حس و حال ادبیش نمی دونم چی می شه فقط می تونم بگم کفم برید..
انتخاب خوبی بود.

خوشحال گفت...

بحث های صورت گرفته را مطالعه می کردم . آقای علیزاده سوالاتی داشتند که نه شماجناب دهقانپور و نه هیچ یک از بازدید کنندگانتان به آن پاسخ ندادید.
ایشان پرسیدند : واقعا آمريكا با آن همه توان نظامي از موشك ايران مي ترسد؟ چرا مسلح شدن اعراب برای دولت امریکا و صهیونیست های غاصب به نظر بلامانع اما بالارفتن توان نظامی ایران برای این دو متحد مشترک المنافع نگران کننده است؟
هیچ یک از کسانی که ابراز عقیده کردند پاسخی برای این سوالات نداشتند و تنها با مطرح کردن بحث های انحرافی سعی در محو کردن ایرادات وارده و پرت کردن اذهان عمومی از موضوع مورد بحث اقای علیزاده را داشتند .
دوستان اگر خیلی بارشان است و اینطور قاطعانه از اوضاع داخلی ایران حرف می زنند و به سادگی اشخاص را زیر سوال می برند و داییه ی مظلوم تر از مادر شدند ! برای صهیونیست های غاصب , بهتر است با خونسردی به همین دو سوال مطرح شده پاسخ دهند . جنابان : یک ایرانی , نیلو , جلال , زندانی سیاسی , بابک و... می دانید چرا امریکا از ایران می ترسد؟ به مانند آقای علیزاده نمی گویم از موشک ایران بلکه می گویم از ایران , می دانید چرا؟؟
اگر می دانید جبهه گیری نکنید و عقده های سرخورده ی کودکی و نوجوانی و جوانیتان را بر سر زمین و آسمان نشکنید فقط پاسخ همین سوال را بدهید , ابهام زدایی از عرایض شریفتان پیشکشتان !
حالا برای شروع بنده اولین پاسخ به این سوال را خواهم داد , اگر با منطق پیش رفتید و به جواب رسیدید و سعی در ایجاد تشنج نداشتید انوقت می رویم سر صحبت های شما و یکی یکی انها را هم مورد بحث قرار می دهیم , انهم به دلیل اینکه بنده هم معتقدم به آزادی بیان و قلم . توجه بفرمایید که " آزادی " را با لغت ها و جملاتی چون : هرچی دلم خواست , توهین , یاوه گویی و... تعبیر نکنید .
و اما پاسخ سوال شما آقای علیزاده :
شکی نیست که دولت امریکا در واقع از
" توانایی " ایران و رشد چشمگیرش در رسیدن به " دانش " ساخت موشک و تجهیزات الکترونیکی و " منابع عظیم نفت و گاز " و " موقعیت استراتژیکش "
در " منطقه " می ترسد نه صرفن از موشک هایش . بر هیچ کس پوشیده نیست که دولت آمریکا در ده ها کشور پایگاه های نظامی ( مخفی و اشکار ) دارد ودر همین کشور ها اقدام به تولید سلاح های جنگی می کند و خود را تا دندان مسلح کرده است . زمانی که ایران حتا سیم خار دار هم تولید نمی کرد دولت مردان این کشور که توسط لابی صهیونیست ها حمایت های مالی می شدند سلاح های شیمیایی را تولید و در اختیار کشوری چون عراق و دیکتار بزرگش که توسط خودشان روی کار امد و توسط خودشان هم نابود شد , قرار دادند تا بر سر ملت ایران
( توجه بفرمایید که ملت نه دولت ایران) فرود آورد . دیدیم که ان جانی حتا بر ملت خودش هم رحم نکرد و انان را نیز بی نصیب از این بمب ها نگذاشت . دولت ایران هرگز تهدیدی برای ملت ها نبوده و نیست . اما رقیب سرسختی برای دولت های سرکش و غاصبی همچون این دو متحد ممشترک المنافع به حساب می اید . بزرگترین تهدید برای همه ی بشریت دولت امریکا و صهیونیست ها هستند . امریکایی که در عراق - افغانستان - پاکستان - ویتنام - ژاپن - چچن - ونزوئلا و.... سابقه ی جنگ اوری , خونریزی و اغتشاش دارد . دولتی که در ان گاوچران ها سردمداران اصلی باشند معلوم است که چه از اب در می اید. شکی نیست که امریکا با پول نفت سرزمین های نفت خیز و تولید سلاح های جنگی پیشرفته
و فروش ان به دولت هایی که خودشان انگولکشان کرده اند تبدیل به یک ابر قدرت شده است و حالا ابراز وجود کشور پهناور و دارای ویژگی های خاص چون ایران را تهدیدی برای خودش می داند .
دولتی که در حال حاضر صدها کلاهک هسته ای انهم در نسل های دو , سه چهار و.. دارد و سابقه ی جنگ آوری و تعرض های پی در پی به خاک سایر کشورها و نقض قوانین جاری داخلی و بین الملل را در کارنامه وقدمت 200 ساله ش دارد تهدیدی برای بشریت محسوب می شود یا کشوری چون ایران که همیشه حامی ایجاد صلح در منطقه بوده ؟
رژیم غاصب صهیونیست که فلسطینی ها رابه خاک و خون کشیده و بمب های هسته اش را در ازمایشگاه سری اش ارتقاء می دهد تهدیدی برای ملت ها است یا ایران که حرف از محو رژیم غاصب صهیونیست که جانیان بلفطره ای بیش نیستند ؟

خوشحال گفت...

اما در پاسخ به سوال دوم شما آقای علیزاده باید بگویم که :
مسلح شدن دولت های عرب منطقه بلامانع است زیرا این کشور ها جیره خوار بی چون و چرای امریکا محسوب می شوند و طبیعتن چون صهیونیست ها نیز از متحدین امریکا به حساب می ایند
و توسط لابی انها دولتشان را تشکیل و کشورشان را اداره می کنند بنابراین اعراب باید در برابر جنایت های انها نیز سکوت کنند . اما کشوری چون ایران به دلیل اینکه وابستگی ای به این ابر قدرت ندارد و با وجود تحریم های متوالی همچنان اقتدارش را در دنیا حفظ نموده و گلیمش را از اب می کشد و دست سایر ملت های مظلوم را هم می گیرد تهدید جدی برای منافع
" اقتصادی " امریکا محسوب می شود .
بنابر این واضح است که به
صلاح دولت امریکا نیست که ایران آزاده و سربلند هم چنان به
"پیشرفت علمی " خود ادامه دهد . ان ها مانعی نمی بینند اگر نوکرانشان را با سلاح های خودشان تجهیز کنند چون روزی به درد خودشان خواهد خورد اما تجهیز ایران حتا اگر برای دفاع از خاکش باشد به دید انان یک تهدید بزرگ محسوب می شود.

خوشحال گفت...

تقدیم به شما ..
هنگامی که دشمنت در حال اشتباه کردن است در کارش وقفه نینداز.
(ناپلئون بناپارت)

محسن تاجیک گفت...

نیامدی برادر؟!!

مریم اسحاقی گفت...

سلام جناب سروش علیزاده
سپاس برای خبر خوبتان و معرفی کتاب
بسیار لذت بردم.
البته داستان ولو را با صدای مجید دانش آراسته شنیده بودم.
( البته از داغی و تازگی خبرتان نمی کاهد)
امیدوارم معرفی کتاب نامداران خوب گیلانی در کنار داستان های خوبتان با آن قلم شیرین ادامه یابد.
خواننده ی همیشگی تان.